PRESSEMEDDELELSE: Youandx styrkes med to brancheprofiler

2. okt. 2023

PRESSEMEDDELELSE: Youandx styrkes med to brancheprofiler

ITWatch 22.09.2023 16.07 https://itwatch.dk/ITNyt/Brancher/software/article16455498.ece

Dansk tech-virksomhed styrker ejerkredsen med to markante entreprenørprofiler

Youandx, Danmarks førende platform for foredrag og kurser, styrker nu ejerkredsen med to markante erhvervsprofiler i skikkelse af tidligere ejer af e-conomic og stifter af Acubiz. De træder begge ind med en ambition om at forløse det enorme potentiale.

Det danske marked for kurser og foredrag omsætter årligt for et tocifret milliardbeløb. Det hænger bl.a. sammen med et arbejdsmarked, hvor der er mangel på arbejdskraft og rift om de rette kompetencer. Derfor er medarbejderudvikling og løbende opkvalificering vigtige parametre, hvis man vil fastholde og tiltrække de bedste medarbejdere.

Det forklarer Maybritt Toft Bisp, medstifter og ejer af vidensplatformen Youandx. Siden etableringen i 2017 har virksomheden slået sit navn fast som Danmarks førende og eneste rendyrkede digitale platform for formidling af foredrag og kurser, og nu tager de endnu et skridt i bestræbelserne på at styrke sin position på markedet.

Ind i ejerkredsen træder to markante brancheprofiler i form af Anders Bjørnsbo, tidligere ejer af e-conomic, og Lars de Nully, stifter af Acubiz.

"Jeg har armene over hovedet, for med Anders og Lars kan vi trække på uvurderlig viden og erfaring. De har bygget to fantastiske og banebrydende virksomheder og SaaS-løsninger, så det er to markante profiler, der forstår markedets dynamikker og kundernes behov - og de ved om nogen, hvordan man skalerer en forretning,” siger Maybritt Toft Bisp og tilføjer:

“Vores ambition er at tage Youandx til det næste niveau og skabe en slags Hotels.com for viden – hvor man nemt og hurtigt kan finde tusindvis af kurser og foredrag og altid med 100 procent gennemsigtighed. Jeg er overbevist om, at den nye konstellation i ejerkredsen vil være med til at realisere vores potentiale."

Værdi på tværs af brancher og individ

Med Anders Bjørnsbo ved roret lykkedes det e-conomic på 12 år at gøre sig til en så attraktiv udbyder af cloudbaserede regnskabssystemer, at de i 2013 blev opkøbt for et trecifret millionbeløb.

Mens målet med Youandx ikke nu og her er opkøb, træder Anders Bjørnsbo ind i ejerkredsen med enorme forventninger og ambitioner om vækst.

"Youandx har et enormt potentiale, og jeg er beæret over at blive en del af dette hold. Med den rette strategi, de rette investeringer og et innovativt perspektiv, tror jeg, vi kan sætte et endnu større aftryk på markedet og vokse os større," siger Anders Bjørnsbo.

Lars de Nully, der med Acubiz for snart 30 år siden præsenterede deres i dag førende SaaS-løsning til udgiftshåndtering og rejseafregning, ser ligesom Anders Bjørnsbo et enormt potentiale i Youandx.

"Uddannelse og kompetenceudvikling er kritiske elementer i den moderne verden. Med det stærke og kompetente hold, der er i spidsen for Youandx, kan vi virkelig gøre en forskel og skabe værdi på tværs af brancher og hos det enkelte individ,” siger Lars de Nully.

Acubiz blev i slutningen af 2021 opkøbt af Visma for et trecifret millionbeløb.

Kapitalindsprøjtning følger med

Viden og brancheerfaring er ikke det eneste, Anders Bjørnsbo og Lars de Nully tager med ind i Youandx. De bidrager samtidig til en millionindsprøjtning. En investering der ifølge Maybritt Toft Bisp skal bruges som affyringsrampe til realiseringen af deres næste satsning.

“Markedet for kurser og foredrag kan være en jungle med manglende transparens, og hvor man betaler vidt forskellige priser for samme ydelse. Det vil vi gøre op med hos Youandx med vores moderne vidensplatform, som gør det nemt og overskueligt at finde det næste kursus eller foredrag, alt imens det bliver nemmere for HR at administrere og holde styr på medarbejdernes kompetenceudvikling.”

Få adgang til en verden af inspiration

Gør som 5000 andre og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Modtag nyheder og gode tilbud direkte til din indbakke.

Decorative